Ainoakodin sisustusvalintoja tukemaan luotiin pientaloalalla uudenlainen konseptiajattelu

DENin ja K-Raudan yhteistyötalomerkki Ainoakoti lanseerasi huhtikuussa muuttovalmiiden hirsikotien yhteydessä myös kotien uudenlaisen sisustuskonseptoinnin. Ainoakodeille luodun sisustuskirjan visualisoinneista näkee heti tyylivaihtoehtojen vaikutukset eri tiloihin. Pintojen, kaapistojen, kodinkoneiden ja kylpyhuoneiden varusteiden valinta on helppoa ja varmaa, eikä jokaisen valinnan sopivuutta kokonaisuuteen tarvitse enää erikseen miettiä.

Ainoakodin tyylit visualisoituna eri tiloihin. Vasemmalta Trendi, Kotoisa ja Kontrasti.

Muutos aikaisempaan on suuri. Enää ei tarvitse selata laajoja tuoteluetteloita, joista on hankalampi valita samalla lailla harmoniset kokonaisuudet. Nyt valinnat perustuvat tyylisuuntiin, joiden perushintaan kuuluu tarkoin valittu kokonaisuus pintamateriaaleja, kaapistoja, laitteita ja pesutilojen varusteita. Tarjolla on myös valmiiksi tyyleihin sointuvia lisähintaisia paketteja. Eri tiloihin voi valita myös erilaiset tyylit.

Sisustuskonseptiajattelun DENille tuonut ja Ainoakodin konseptit kehittänyt sisustusvalikoimapäällikkö Saija Ojala kertoo konseptin taustoista.

”Valintojen pohjaksi tutkimme, mitä Ainoakodin asiakkaat jo nyt useimmin valitsevat. Tunnistimme tietyt olennaisimmat jutut ja konseptoimme ne tyylisuunnittain. Nyt asiakas ymmärtää heti, mitä saa ja millä hinnalla”, kertoo Ojala. ”Oma koti on monen asiakkaamme pitkäaikainen haave, ja haluamme alan asiantuntijoina tehdä sen hankinnasta inspiroivaa ja vaivatonta. Sisustamisesta halusimme tehdä mahdollisimman helpon ja positiivisen kokemuksen.”

Vas. Ainoakoti-myyjä Mia Rinne ja DENin Saija Ojala uuden sisustuskirjan parissa.

Asiakkaat innostuivat uudistuksesta

Tärkein palaute onnistumisesta tulee asiakkailta. Espoon keskuksen K-Raudassa talot ja poikkeuksellisesti myös sisutukset myy talomyyjä Mia Rinne. Miten sisustuskirja on otettu vastaan?

”Asiakkaat ovat tykänneet kovasti! Kun he näkevät tyylit kirjassa, voimme käydä yhdessä läpi, mikä niistä on mukavin, se heidän juttunsa, ja siitä on helppo lähteä eteenpäin tekemään valintoja.”

Mia itse tykkää kovasti sisustusmyynnistä, jota on tehnyt talomyynnin ohessa jo useamman vuoden. Sisustuskirja lyhentää hänen mukaansa prosessia ja asiakkaat innostuvat nähdessään valmiita kokonaisuuksia.

Kolme erilaista tyylisuuntaa uudistuvat jatkuvasti

Uusista sisustustyyleistä Ainoa Kontrasti on tyyli, jonka perustana on valkoisen ja mustan vahva liitto. Ainoa Trendin pohjana on tyylikkään harmaan koko väriskaala. Ainoa Kotoisaa puolestaan voi huoletta kutsua lämminhenkiseksi ja lokoisaksi.

”Tarkastelemme ja tunnustelemme jatkuvasti, mikä on tämän hetken juttu. Tyylejä uudistetaan säännöllisesti – etenkin nimensä mukaisesti Ainoa Trendiä”, kuvaa Saija Ojala työn jatkumista. Tarkoitus on laajentaa sisustuskonseptointia myös muihin DENin pientalomallistoihin.

Lisätiedot:

Saija Ojala, sisustusvalikoimapäällikkö, DEN
puh. 050 518 7017, saija.ojala@den.fi

Ainoakodin Sisustuskirjan voi tilata sivulta https://ainoakoti.fi/rakentaminen/sisustustyylit/

 

Ainoakoti on K-Raudan ja DENin yhteistyömerkki. DEN on suomalainen yritys, jonka juuret pientalorakentamisessa yltävät yli 30 vuoden taakse. Tuotemerkkejämme ovat Ainoakodin lisäksi muuttovalmiiden omakotitalojen edelläkävijä Designtalo, hirsitalovalmistaja Finnlamelli sekä harrastus-, toimi- ja varastotiloja valmistava Talliosake. Konsernilla on myös oma talotekniikan suunnittelija ja toteuttaja DEN Tekniikka.

Konsernissa työskentelee lähes 500 deniläistä ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli 174 miljoonaa euroa. DENin pääomistajia ovat CapManin hallinnoimat rahastot ja muina osakkaina Suomen Teollisuussijoitus sekä yrityksen henkilökuntaa.